Sharing is caring!

Odata ce intri ceva mai mult  in tema cu sportul si cu alimentatia, afli niste lucruri “de baza”, pe care inainte nu le stiai; si iti par super de baza aceste lucruri si esti cumva surprins ca ceilalti nu le percep asa. Asa ca una din lectiile pe care le-am invatat in ultimul an este: “nu pleca niciodata de la premisa ca anumite lucruri se cunosc pentru ca, de cele mai multe ori, nu este asa”.

Unul din lucrurile pe care le stiam dintotdeauna este ca, daca vreau sa am o viata sanatoasa si un corp frumos, sa stau departe de carbohidrati; intelegeam prin carbohidrati alimente precum cartofii, painea alba, orez, paste, produse de patiserie, gogosi si lucruri de genul asta. Deci, cat mai putini carbohidrati. Simplu, nu? Problema e ca nu putem trai doar cu…funze, cu legume, fara a simti ca manancam si alimente mai consistente, nu? 🙂 Iar infometarea nu ne va duce la cateva kilograme mai putin. Am aflat insa, spre fericirea mea, ca sunt pe lumea asta si alimente consistente si sanatoase, pe care chiar ar trebui sa le pastram in alimentatie si cu care sigur ne vom simti satui: si acestia sunt carbohidratii “buni”. Adica cei cu indice glicemic mic, cei care ne lasa cu o senzatie de satietate pentru o perioada mai mare de timp si pe care ii putem consuma frumos si cu masura. Printre preferatii mei sunt cartofii dulci, quinoa, ovaz, si destul de rar orez brun..

Despre cartofii dulci, eu am aflat- spre rusinea mea- nu cu foarte multa vreme in urma, cam acum doi ani, cre.  Ii vedeam in supermarketuri, dar, sincer, in consideram doar niste cartofi mai speciali – a se intelege mai scumpi- dar tot cartofi. Asa ca nici nu ma uitam in directia lor. Norocul a facut sa ii incerc si…. m-am indragostit de gustul bun, usor dulceag, ca de dovleac. Cand am aflat ca mai sunt si o alternativa buna a carbohidratilor pe care incercam sa ii scot complet din alimentatie, apoi…mi-au devenit prieteni!

Intre proprietatile lor benefice, mentionez mai jos doar cateva:

  • Au putine calorii;
  • Sunt bogati in fibre (mai ales consumati in coaja);
  • Au multe vitamine si minerale (sodiu, potasiu, etc)
  • Ajuta la intarirea sistemului imunitar
  • Sporesc senzatia de satietate (deci ne ajuta cu poftele si senzatia de foame)

si…se gatesc extrem de usor! Ii puteti consuma la cuptor, pur si simplu sau adaugandu-le diverse mirodenii, in salate (tot in forma la cuptor sau fierti), in mancaruri diverse (pentru a le spori consistenta: in mancarea de pastai, de exemplu) sau ..in formula pe care v-o las mai jos si care sper sa va faca placere!

Briose cu cartofi dulci

Ingrediente:

  • Un cartof dulce
  • 3-4 ciuperci medii
  • ½ ardei gras rosu
  • 1-2 rosii (4-5 rosii cherry)
  • Oua
  • Parmezan (branza ceva mai tare ca si consistenta)
  • patrunjel, sare, piper

Toate legumele se taie cubulete (cartofii dulci se dau prin razatoare). Aveti nevoie de o tava de briose. Umpleti maxim ½ din forma de briosa cu acei cartofi dulci dati prin razatoare si amestecati cu 1 lingura ulei masline, sare si piper, si dati la cuptor aprox 15 minute. Adaugati cate un ou in fiecare forma, si apoi celelalte imgrediente: ciuperci, ardei, rosii. La final, ornati cu parmezan ras si patrunjel.  Sfat: folositi hartie de copt in forme pentru a evita sa se lipeasca. Ingredientele va ajung pentru un minim de 10 briose. Se pot consuma ca atare, sau alaturi de o salata sau un dressing cu iaurt si castravete, de exemplu. Iar combinatiile nu va limiteaza: puteti incerca orice alte combinatii de legume, peste baza formata din cartofi dulce si ou, eu chiar am incercat variatii.

Pofta buna!

Sharing is caring!

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *