Sharing is caring!

 

Nu am mai scris pe blog de ceva vreme. Dar am avut circumstante atenuante: mi-am luat diploma de instructor de fitness, de care sunt foarte mandra, si continui cu celelalte proiecte ale mele.

Am creat acest text cu gandul la persoanele destul de ocupate, care nu reusesc sa ajunga foarte mult la sala si, daca o fac, merg cel mult la diverse clase de aerobic sau fac ceva cardio sau bicicleta. Asta pentru ca nu stiu, efectiv, ce sa faca in sala, chiar daca si-ar dori. Trust me, I’ve been there: cand nu ai foarte mare contact cu sala, te simti destul de incurcata nestiind clar cum sa folosesti aparatele sau chiar ce sa faci si, de multe ori, chiar nu ai curaj sa iti arati vulnerabilitatea si nestiinta si sa ceri ajutor.  Suna cunoscut? Si uite asa, sunt sanse sa ratezi exact tipul de sport care ti se potriveste si pe care ai putea  sa il practici constant, cu aceeasi placere.

Stiu cum este si sa incerci sa iti faci timp sa ajungi la sala, in conditiile in care jobul tau se incheie oficial la 18.00, si neoficial poate mult mai tarziu, cand ajungi acasa si tot ce iti doresti, dupa dus, este doar sa te pravalesti pe canapea; de multe ori, mai ales cand ai o familie care necesita atentia si afectiunea ta, nu ai nici macar acest “lux”. De asemenea, inteleg cat de greu poate fi sa te trezesti chiar si cu 30 minute mai devreme, pentru ca, pentru cei mai multi dintre noi, viata are un ritm stresant care ne afecteaza in permanenta, si de aici nevoia noastra de a ramane in pat dimineata pentru macar inca 5 minute de somn. Cu toate acestea, vine si reversul medaliei, si anume cum te simti cand ai reusit insa sa faci cat de putina miscare, cum organismul tau s-a relaxat si il simti, efectiv, mai usor, cum iti promiti, dupa fiecare sedinta, “gata, de astazi ma pun pe treaba”, tocmai pentru ca senzatia organismului dupa sport este unul dintre cei mai puternici factori pentru a ramane consecvent acestui drum.

Eu am facut sport mai toata viata, cu pauze mai mari sau mai mici. Dar, acum doi ani, cand am trecut printr-o perioada stresanta din toate punctele de vedere, sportul m-a salvat. Chiar daca nu aveam chef de nimic si ma simteam un strain in viata mea, efortul fizic m-a facut sa reusesc sa trec peste momente grele si sa nu renunt. Si nu am renuntat nici in momentul in care nu am mai reusit sa lucrez cu antrenor personal, asa ca am ramas pe acest drum, reusind sa inteleg ca, de fapt, acesta este drumul pe care vreau sa sa il urmez mai departe. Tot ceea ce scriu si fac este in dorinta de a arata si celorlalti cat de mult poate insemna miscarea in viata oricui si cate beneficii are, pentru sanatate, pentru minte, pentru corp.

Si pentru ca nu avem timp, nu avem abonament la sala, nu avem resurse pentru antrenor personal, nu stim sa ne documentam si nu prea stim, ce sa facem, de fapt, as vrea sa va arat ca nu ai nevoie de prea mult ca sa faci putina miscare acasa, doar ceva elemente ajutatoare sau din decor.

Asa ca…luati-va doua gantere sau doua sticle de apa, un taburet sau scaun pe care il aveti in casa si un prosop sau o salteluta, daca exista, si ..follow me! Fara antrenor, fara abonament, fara scuze!

Sharing is caring!

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *