Sharing is caring!

 

De cele mai multe ori, auzim lucruri precum « nu am cum sa tin dieta, nu am timp sa gatesc », « e prea complicat, eu nu am timp sa stau in bucatarie » , etc. Asa ca putem trage usor concluzia ca : 1. Oamenii stiu ca, pentru a incepe o alimentatie sanatoasa, e cam esential sa ajungi in bucatarie si sa stai pe acolo macar un 10-30 minute. Si 2. Ca pare cam imposibil sa ceri asta unor oameni care se trezesc la 6-7 si ajung acasa poate dupa 20-21.00.

Lucrurile insa nu sunt atat de simple.

Intai de toate, iti faci timp pentru ce e important : iti faci timp pentru familie sau pentru viata sociala, iti faci timp pentru hobby-uri, iti faci timp pentru a merge la sala. Vrei sa fii sanatoasa sau vrei sa slabesti, dar nu reusesti sa iti faci timp sa treci prin bucatarie, macar de 2-3 ori pe saptamana ?

Apoi, gandeste-te la alternative : de cele mai multe ori, atunci cand luam pranzul la birou, ajungem sa consumam la pranz alimente procesate sau produse de catering, nestiind cate calorii pot fi ascunse in ele (zahar, grasimi excesive, sare, etc). Un piept de pui la gratar cu legume ar putea arata diferit, din punct de vedere caloric, daca il gatim in casa sau il consumam din oras (restaurant, catering, supermarket). De multe ori, in preparatele alimentare se pot ascunde mici (sau mai mari) bombe calorice, in timp ce noi gandim ca am facut o alegere sanatoasa.

Ce beneficii sunt, deci, daca alegem sa gatim acasa :

  1. Tu alegi ingredientele: stii exact ce sa mananci, ce contine preparatul respectiv, tu poti controla ingredientele si cantitatea acestora si poti alege exact ce iti face placere , respectand bugetul tau;
  2. Ai garantia ca este un produs proaspat versus unul care a stat, poate, cateva zile déjà pe rafturile unui supermarket ;
  3. Simplitatea preparatelor iti va aduce un minus de calorii si un plus de timp investit la preparare ; aceasta nu inseamna un minus al calitatii si gustului, mai ales daca ai putin interes si creativitate ; stomacul tau iti va multumi pentru ca ii va fi, de principiu, mai usor sa digere un preparat mai simplu din punct de vedere al continutului ;
  4. Poti economisi mai usor : poti folosi un produs in mai multe preparate, intr-o saptamana, de exemplu (un pui il poti folosi la gratar, poti face supa, poti sa il incluzi intr-o salata ,etc).
  5. Poti deveni din ce in ce mai creativa, folosind aceeasi baza de produse sau adaugand unele noi, la care nici nu te-ai fi gandit : exista acum foarte multe surse de informare si cu siguranta ca vei gasi numeroase optiuni pentru mese usor de pregatit ;
  6. Este cea mai buna optiune atunci cand iti doresti sa scazi in greutate. De fapt, este absolut necesar sa intri in bucatarie daca vrei sa elimini kilograme. Insa rezultatele vor face sa merite efortul si, cine stie, poate ajunge sa iti faca placere !

Asa ca, daca trecem de scuza lipsei de timp si alegem sa ne facem timp pentru ceea ce e important si pentru ceea ce ne dorim, s-ar putea sa descoperim ca a prepara ceva in bucatare nu presupune, neaparat, timp sau efort prea mare, iar beneficiile sunt nenumarate.

Sharing is caring!

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *