Sharing is caring!

Ma gandesc de ceva vreme sa scriu ceva legat de grasimea de pe abdomen, iata ca a venit si acest moment. 🙂

Trebuie sa recunosc ca, mai toata viata, nu am avut probleme cu grasimea de pe burta. Ce-i drept, am fost si destul de stricta cu mancatul pana in ora 18.00 pana spre 35 de ani. Ulterior, din diverse motive, am lasat piaza rea sa intre in viata mea, la masa mea, ca sa fiu mai concreta, si acela a fost momentul in care parca am lasat fraiele din mana. Nu ca am eu super burtica sau ca imi ies mega sunculite in evidenta, insa clar nu mai sunt unde eram. Trecand peste cunoscutul factor de varsta plus metabolism incetinit dupa un anume punct, nu ma las invinsa pentru ca sunt lucruri pe care le putem face pentru ca silueta noastra sa isi pastreze feminitatea si liniile suple multa vreme de aici inainte.

As vrea sa incep prin a spune ca aspectul abdomenului, dincolo de diferite conditii si afectiuni care pot surveni, se leaga de:

  • Numarul de calorii consumate de-a lungul zilei
  • Numarul de calorii pe care le ardem, inclusiv prin exercitii
  • Varsta / metabolism

Ce poti face, totusi?

  1. Evita zaharul si sucurile indulcite. Include si sucurile indulcite cu indulcitor, inclusiv energizante sau dietetice. Alege oricand apa sau ceai verde. Zaharul consumat in exces poate duce la cresterea stratului de grasime din zona abdomenului.  
  2. Consuma mai multe proteine (eventual cumulat cu un regim alimentar low carb). Dincolo de un regim echilibrat, proteinele sunt cel mai important macronutrient cand vorbim de slabire, ele reducand poftele si chiar contribuind la senzatia de satietate dupa masa. Alege oua fierte tari, carne slaba, fasole si legume, seminte si nuci, etc.

Daca vorbim de o alimentatie low carb, nu uita sa alegi alimente bogate in fibre, mai ales fibre, acestea contribuie la scaderea in greutate.

  • Numara caloriile: in mod evident, este indicat sa consume mai putine calorii decat cele pe care le arzi astfel incat corpul sa inceapa sa se foloseasca de grasimi pentru activitatile derulate de-a lungul zilei. Masurarea portiilor te va ajuta, recomandarea ar fi sa ai portii mai mici decat in mod normal pe care sa le consumi constient si lent.
  • Fa exercitii in mod regulat. Ok, nu vorbim acum de exercitii tip “spot reduction” (sa antrenezi exclusiv zona abdomenului), pentru ca nu va functiona. Indicat este sa alternezi exercitii cu greutati cu antrenamente hiit sau cardio (mersul pe jos, alergarea, inotul). Tine minte, singurul mod in care vei scapa de grasimea din zona abdomenului este sa scapi de grasime in general.

Ce iti recomand?

Un antrenament HIIT, de 3 ori pe saptamana, cu impact sigur asupra scaderii stratului de grasime , general si de pe burta. Alege exercitii care iti vor creste pulsul, 3-5-7 exercitii, timp de 45 secunde, cu 15 secunde pauza, timp de 3-5 circuite.

Si nu uita!

Dincolo de dieta si exercitii, este vorba de un stil de viata, insemnand ca va trebui sa lucrezi si cu mentalul tau pentru a face schimbari sanatoase si de durata. Nu vrei sa cazi in efectul yoyo, cu scaderi rapide in greutate prin diete drastice, pentru ca apoi sa iei inapoi toate kilogramele si inca si mai multe. Ia-ti timp pentru tine, creeaza-ti o noua rutina, lucreaza cu mintea ta, cu psihicul tau, fii blanda cu tine, dar disciplinata si vei reusi.

  • Bea apa multa;
  • Adauga mers pe jos mai mult rutinei tale zilnice;
  • Dormi cat e necesar, nu pierde noptile;
  • Incearca sa mananci cat mai lent;
  • Declara-ti zilnic intentia si vizualizeaza-ti periodic scopul;
  • Pactica mindfulness, prezenta, constientizare, vizualizare.

Personal, zilele acestea lucrez la un mindset mai bun, mai pozitiv, alaturi de o noua rutina de miscare, si te invit si pe tine sa iti iei timp pentru a te gandi daca sunt lucruri noi pe care le poti face pentru a obtine ceea ce iti doresti.

Sharing is caring!

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *