Sharing is caring!

Desi nu exista un instrument minune care sa te aduca in forma imediat, kettlebellul poate fi un instrument fun si eficient pentru a-ti creste forta si rezistanta si a-ti imbunatati forma fizica.

Conform Wikipedia, kettlebell-ul a inceput sa fie folosit pe la 1900 in Rusia si Europa, insa popularitatea lui a crescut considerabil spre 1990- 2000 in Statele Unite.

Exista multe beneficii ale antrenamentelor cu kettlebell despre care vreau sa povestesc, mai ales ca este accesoriul meu de fitness preferat. Insa trebuie sa mentionez, inainte de toate si mai ales pentru incepatori, ca este foarte important sa primiti instructiuni de la un antrenor certificat care sa va arate exact cum trebuie sa manevrati un kettlebell, mai ales cand intentionati sa efectuati  exercitii mai avansate precum kettlebell swing sau snatches. Este bine sa incepeti cu exercitii mai usoare, ca sa invatati tehnica si postura, si sa vorbiti inainte cu medicul dvs, daca aveti probleme cu spatele sau umerii.

Revenind la beneficiile antrenamentului cu kettlebell, ele sunt numeroase si ar trebui sa constituie un element motivator pentru care ati putea fi tentate sa dati o sansa kettlebell-ului, chiar si daca va antrenati acasa.

  1. Dezvolta forta. Ce vreau sa zic cu asta? Ei bine, in exercitii cum sunt ridicarile clasice de tip kettlebell snatch sau swing, se dezvolta abilitatea de a produce miscari intense pe o perioada mai lunga de timp. Aceasta difera de antrenamentele de forta, intrucat aceste miscari sustin contractii musculare rapide de-a lungul unei perioade de timp mai lungi.
  • Dezvolta muschii pentru ca foloseste greutati. Kettlebell-ul este excelent pentru a construi un fizic suplu, tonifiat si ferm, cu focus pe cresterea fortei. Antrenamentele cu kettlebell functioneaza mai ales pentru a-ti lucra trunchiul, spatele si fesierii. Poti include exercitii cu kettlebell in antrenamentele tale obisnuite, poti creste greutatea lui in timp sau poti folosi un kettlebell mai usor pentru a include si elemente cardio in sesiunea ta de fitness, vei deveni oricum din ce in ce mai puternica.
  •  Arde grasimea mult mai repede. E simplu, lucrezi cu o  greutate mai mare, mult mai intens, si asta duce la arderea mai multor calorii. Potrivit unui studio ACE , o persoana arde, in medie, 20 calorii intr-un minut de antrenament cu kettlebell, ceea ce inseamna ca, intr-un antrenament de 20 de minute, poti arde pana la 400 calorii. Cool, nu?
  • Ajuta la sistemul cardiovascular. In antrenamentul cu kettlebell, lucrezi intens cu greutati, dar si cu puls ridicat, ceea ce iti va dezvolta si rezistenta cardiovasculara. Practic, intr-un antrenament cu kettlebell, lucrezi musculatura si cresti si rezistenta la efort, obtinand multe rezultate intr-un timp relativ scurt.
  • E foarte versatil. Il poti folosi oriunde, mai ales in aceste vremuri cand stam mai mult acasa. Iar asta poate insemna ca trebuie sa ne adaptam in spatii mai mici, de multe ori in micul hol de la intrarea in casa, pe unde trece si pisica si unde mai ai si ceva incaltari, de exemplu. Un kettlebell e usor de depozitat, exerctiile cu el nu impun un spatiu mare de miscare, nu are nevoie de un anume suport, il poti pune sub pat sau intr-un cold de camera, de exemplu, dupa antrenament.
  • E o investitie pe termen lung. Exact, achizitia unui kettlebell e o investitie extraordinara pentru ca e destul de economic si nu ai nevoie de unul nou decat dupa ce ai progresat suficient si ai nevoie de o greutate mai mare. Si oricum, il poti folosi in continuare pe cel vechi si mai usor pentru exercitii cardio, ca sa arzi si mai usor grasimi.
  • Imbunatateste coordonarea. In mod surprinzator, exercitiile cu kettlebell sustin si activitatea creierului. Schimbul rapid de greutate dintr-o mana in alta sau transferul rapid dintr-o parte in alta a corpului necesita focus si coordonare, devenint si stimulent pentru creier in timp ce te antrenezi.

Ca si o concluzie, kettlebell este instrumentul meu favorit de fitness pentru ca, asa cum s-a spus, el construieste o punte intre antrenament de forta si cardio, dar e si fun si are rezultate rapide. Nu e nimic ce nu poti face cu kettlebell, poti lucra toti muschii, poti face cardio si poti face combinatii interesante de exercitii ca sa iti faci antrenamentele intense si suficient de distractive ca sa devina un obicei. Si asta face diferenta!

Poti gasi aici un video cu un antrenament full body de 15 minute pe care il poti efectua acasa. Iar pentru alte antrenamente, cu si fara kettlebell 🙂 , te astept pe TonusApp.

 

 

 

Sharing is caring!

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *