Sharing is caring!

Daca citesti acest articol, atunci esti cu siguranta interesata de sanatate, caci tot ce faci aici se leaga de sanatatea fizica si mentala, de sport, alimentatie si un psihic bun. Nu inseamna neaparat ca trebuie sa fii deja o practicanta de fitness, fie ca te gandesti ca antrenamentele acasa nu functioneaza, ca nu stii ce anume exercitii sa faci sau ca nu ai timpul suficient ca sa il aloci miscarii fizice. Dar as vrea sa iti arat ca antrenamentele fizice au beneficii extraordinare pentru trup si psihic si vei vedea ca investitia ta nu trebuie sa fie asa mare pe cat o vezi, mai ales daca stii unde anume sa pui accentul.
Asa ca iata mai jos 10 moduri in care iti poti imbunatati antrenamentele ca sa obtii rezultate cat mai bune, cat mai repede.

  1. Ca sa ajungi la rezultate mari, nu trebuie sa te antrenezi pana la epuizare. Antrenamente dese si de lunga durata nu sunt secretul, mai ales daca nu esti sportiv de performanta si vrei doar un tonus optim, un corp frumos si o stare de sanatate cat mai buna. Nu ai nevoie sa aloci ore intregi pentru un antrenament in sala de fitness ca sa fii sanatoasa. Antreneaza-te frecvent, acasa, mai degraba, minim 3-4 ori pe saptamana si vei vedea mai rapid rezultate decat daca te-ai antrena pana la epuizare, in fiecare zi.
  2. Vezi ce te motiveaza. Fie ca ai o lista de cantece care iti stimuleaza cheful de miscare sau iti oferi o recompensa la final de saptamana pentru efortul alocat, fie ca iti gasesti un model sau faci din propriul progress o sursa de inspiratie, este important sa vezi la ce reactionezi si sa folosesti asta in interesul tau.
  3. Diversifica-ti antrenamentele. Este adevarat ca, mai ales la antrenamentele cu greutati, e nevoie sa fii atenta la progresii, insa cheia pentru a continua sa te antrenezi frecvent o pot constitui si antrenamente variate si fun. Daca esti o tipa careia ii place sa alerge si nimic altceva, tot va trebui sa incluzi un plan de exercitii pentru intarirea muschilor in rutina ta, pe langa exercitii de stretching, flexibilitate, echilibru sau exercitii posturale. Exista o regula care spune sa nu lucrezi aceeasi grupa musculara doua zile la rand, pentru a lasa organismului si muschilor timp sa se recupereze.
  • Incepe cu exercitiile care nu iti plac. Stiu, da, am vorbit mai sus sa iti faci antrenamentele variate si distractive, dar asta nu inseamna ca, daca iti place sa lucrezi picioarele, poti ignora complet zona de sus, a trunchiului. Asa ca incepe cu exercitiile care nu iti fac atat de multa placere, pentru a evita fie sa nu mai ai timp pentru ele, fie sa nu le mai acorzi atata energie si sa nu le faci la intensitatea necesara pentru ca esti prea obosita. Cu alte cuvinte, pastreaza desertul pentru dupa cina. šŸ™‚
  • Nu te antrena pe burta goala. Da, aici e discutabil in functie de ceea ce urmaresti pentru ca, atunci cand te antrenezi pe stomacul gol, vei folosi grasimea ca sursa de energie in timpul antrenamentelor si asa vei slabi. Insa daca vrei sa dai tot ce poti si sa ai forta, secretul este sa folosesti in timpul zilei, si mai ales inainte de antrenament, carbohidrati cu descarcare lenta, care nu iti ridica nivelul de insulina: ovaz, cartofi dulci, fructe, secara, etc.
  • Adapteaza-ti programul de antrenament la nivelul si conditia fizica. Oricat de dornica ai fi sa ajungi cat mai repede la rezultate, nu inseamna ca poti imediat, ca incepatoare, sa treci la exercitii cu un grad ridicat de dificultate, pentru ca fie le vei executa prost si nu vor avea efectele dorite, fie risti sa te accidentezi si asta poate avea urmari neplacute pe termen lung.  Seteaza-ti obiective realiste pentru varsta, greutatea si conditia ta fizica si focuseaza-te pe postura si tehnica.
  • Accepta ca pot aparea obstacole sau regres. Aceasta este un punct pe care vreau sa insist pentru ca e unul extrem de important, atat in sport, cat si in nutritie. Nimeni nu progreseaza in linie dreapta si niciunul nu e scutit de oprelisti, ā€œcaderiā€ sau cateva esecuri de-a lungul acestei calatorii. Nu exagera legat de imposibilitatea de a ajunge vreodata acolo unde iti doresti doar pentru ca ai ratat cateva antrenamente, ci ramai focusata pe obiectiv si foloseste asta pentru a reveni imediat la rutina de sport. Analizeaza de ce apar aceste piedici, ce ascund ele si vei obtine raspunsuri importante care sa te ajute. Nu iti place sa mergi la sala? Nu iti place tipul de antrenament pe care il faci? Antrenamentul este prea solicitant? Prea plictisitor? Identifica motivul si foloseste-l pentru a progresa.
  • Ridica greutati. Singurul loc in care greutatile sunt bune este la antrenament. Nu ezita sa lucrezi cu gantere, kettlebell sau discuri de teama ca o sa devii un ā€œpachet de muschiā€ pentru ca nu e cazul. Antrenamentele cu greutati iti vor creste rezistenta, te vor tonifia si vor reduce grasimea abdominala, iar tu vei dobandi un corp frumos, echilibrat, bine definit. Foarte important, focuseaza-te mereu pe muschii pe care ii lucrezi, sunt studii care afirma ca o conexiune cu acestia in timpul antrenamentului poate avea efecte concrete in ce priveste rezultatele si activitatea musculara.
  • Include antrenamente pe intervale. Daaaa, vorbesc aici de antrenamentele HIIT, care sunt extrem de eficiente in arderea grasimilor si scadea in greutate. Alterneaza exercitiile tale cu greutati cu flotari, burpee, genuflexiuni, fandari; de exemplu, efectueaza cat mai multe repetari posibile in 20 secunde, cu pauza de 10 secunde si repeta mai multe serii. Mai multe repetari, greutati mai mari si pause scurte iti vor aduce rezultate rapide si un trup de invidiat.
  • Masoara progresul si fii sincera cu tine.Ā  Asta nu inseamna sa te urci zilnic pe cantar si sa vezi cate grame ai mai slabit, pentru ca cifra aceea poate fi inselatoare: un kilogram de masa musculara nu e acelasi lucru cu un kilogram de grasime. Alege poze de dinainte si dupa, masoara in cm, orienteaza-te dupa cum iti vin hainele acum si inainte, samd. Fii mandra de fiecare progress si foloseste-l ca stimulent pentru a atinge noi obiective.

Fii atenta la toti acesti pasi pentru ca, indiferent cat de simpli sau de evidenti iti par, nu uita ca fiecare este o investitie in tine, in fizicul tau, si nu iti permiti sa pierzi timp si efort in atrenamente inutile. Este un angajament pe care il iei cu tine insati si, asa cum se spune, orice merita sa fie facut, merita sa fie facut cum trebuie. Asa ca, ai grija si foloseste cat mai multe din sfaturile si recomandarile de mai sus ca sa incepi sa iti maximizezi beneficiile timpului petrecut la antrenament.

Sharing is caring!

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *