Sharing is caring!

Timp de o luna, am parcurs provocarea de fitness cu 4 antrenamente/ saptamana, alaturi de Sergiu Sandu.

Sa incepem cu inceputul..

Ca sa intelegeti contextul, eu colaborez pe proiect de educatie antreprenoriala, asa ca jumatate din timpul meu este alocat acestui proiect pentru care ma bucur enorm si pentru care fac anumite compromisuri, dar le fac pentru ca vreau. Este raspunsul la una din dilemele mele majore din ultimii ani.

Apoi, restul timpului se imparte intre TonusApp, clientele mele pe nutritie si sport, evenimentele la care vreau sa merg si la care e necesar sa merg  si antrenamentele de fitness. Dupa o pauza totala de doua luni, in care am facut zero antrenamente, am decis sa revin rapid in forma si sa ies rapid din zona de confort, asa ca l-am rugat pe Sergiu sa ma ajute si el a spus ‘da”.

Cu siguranta, daca aveti nevoie de acelasi lucru, daca nu aveti suficienta ambitie sau pur si simplu vreti sa fie cineva alaturi de voi, care sa va impinga mereu mai departe, antrenorul personal este cea mai buna varianta. Ne-am angajat la 4 antrenamente pe saptamana, in primele 2 saptamani am reusit sa le ducem pe toate, in ultimele 3 saptamani am facut si antrenamente online si chiar si acasa. Dar am respectat angajamentul de 4 antrenamente / saptamana, in orice forma au fost ele, si am reusit sa le tin. Antrenamentele din sala au fost intense, de cam 2h30 fiecare, preponderent full body, cu mult cardio in circuite. Caloriile arse au variant intre 400-600 per antrenament.

Sa va spun si cu ce concluzii am ramas.

ANTRENAMENTELE

Este foarte greu, este incredibil de greu sa ajungi de 4 ori pe saptamana la sala, mai ales daca faci antrenamente mai lungi si programul tau nu iti permite prea multa flexibilitate. Cred ca de 3 ori pe saptamana este un timp mai rezonabil, dar este foarte dificil atunci cand ritmul tau este unul similar cu cel pe care il am eu si cand deja ti-ai umplut programul cu foarte multe lucruri. Va inteleg perfect, doamnelor! Nu este usor deloc sa mergi la sala atat de des, cu regularitate. Este o chestie care tine de mental, este o chestie care tine de vointa, este o chestie pe care o programezi, o planifici , nu o lasi in voia intamplarii pentru ca altfel…nu ajungi. Asa ca incerci sa iti faci antrenamentele mai scurte, poti alege sa le faci acasa pentru ca scutesti timpul pe care il petreci in trafic ca sa mergi la sala si poti sa te angajezi la 3 antrenamente pe saptamana. Este suficient daca iti doresti mentinere si o stare generala buna. Nu e suficient daca vrei o transformare si rezultate rapide.

ALIMENTATIA

Ce am mai constat este ca este foarte greu si in ce priveste acest aspect, sa te alimentezi corect, mai ales daca alergi atat de mult. Trebuie sa ai grija sa mananci exact ce trebuie, sa nu treci peste pranz, sa nu treci peste gustari, sa mananci echilibrat, sa mananci diversificat si asa mai departe. Pentru ca, daca vei trece, asa cum mi s-a intamplat si mie, in diverse ocazii, in timpul aceestei provocari , vei ajunge, probabil, sa te apuce poftele, sa  simti nevoia de dulce sau, pur si simpu, sa mananci cantitativ foarte mult, eventual seara. Asa ca, pe cat posibil, luati-va in geanta un baton proteic, incercati sa aveti mesele principale, mai mult sau mai putin ca la carte, portii mici, combinatii atat de sanatoase cat reusiti sa aveti, dar mancati. Chiar daca sunteti in oras, alegeti variante mai sanatoase sau mai slab calorice, insa nu omiteti sa mancati pentru ca, la un moment dat, va asigur ca se va intoarce impotriva voastra.

MOTIVATIA

Motivatia nu vine din cer.  A devenit foarte clar pentru mine ca trebuie, pur si simplu, sa consideri sedinta de antrenament ca pe un task, asa cum te duci la serviciu sau cum te angajezi la un deadline pentru un proiect. Cam asa este si cu fitness-ul:  iti pui in calendar, iti aloci timp si faci lucrul asta fara a-l considera ca pe ceva optional, pe care ai putea sau nu sa il faci sau care ar fi prima varianta la care ai renunta in caz de…orice. Pur si simplu, il consideri un “musai” si il treci in lista ta de “to do”. Nu astepti sa vina dupa tine motivatia de a merge la sala pentru ca ea va veni doar dupa ce intri in sala si dupa ce incepi antrenamentul; si, in acelasi fel, si satisfactia va veni  tot dupa. Dar nu astepta sa iti vina motivatia din senin sau din cer ca sa te faca pe tine sa mergi la sala pentru ca, de multe ori, nu se va intampla asa. Iar prioritati vor fi, de multe ori, alte lucruri. Deci, trece in to do list. Asta este secretul, nu este atat motivatie, cat este angajament.

Ca sa nu ma intelegeti corect, sa mergi la sala si sa iti asumi, alaturi de un antrenor sau macar un workout buddy, ca iti faci antrenamentele este chiar extrem de indicat cand simti ca nu poti face aceasta calatorie de una singura, cum a fost cazul meu. Insa nu asteptati ca asta sa va rezolve toate problemele! 🙂

Sharing is caring!

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *