Sharing is caring!

De fiecare data cand incepi un plan alimentar, o dieta, incepi sa constientizezi ca organizarea va face lucrurile sa mearga, si nu altceva. De cele mai multe ori, nu e vorba de secrete bine stiute sau de timp, ci de masura, de organizare si putina imaginatie.

“Dar cum sa imi fac timp pentru gatit”, imi veti spune? Eu lucrez 8 ore pe zi, am copii, am atatea lucruri de facut si nimeni nu mai gateste prea mult in ziua de azi. Ei bine, daca vrei sa ai rezultate, daca vrei sa inveti sa traiesti sanatos si sa manaci sanatos, va trebui sa iti iei gandul de la alimentele procesate si sa incepi sa gatesti.

Cand spun gatit, nu vreau sa iti imaginezi nu stiu ce reteta super complicata de super chef, dar vreau sa iti imaginezi pregatirea unor alimente sanatoase, gatite intr-o forma sau alta, si combinatii bune de alimente care te vor tine satula si iti vor aduce vitaminele si mineralele de care organismul tau are nevoie ca sa fie pe plus. De energie, clar, nu de greutate! 🙂

Cand gatesti acasa, tu esti cea care alege ingredientele pe care le folosesti, poti alege ingredientele pe care ti le permiti si tu controlezi cat zahar, cat sare folosesti, etc. Alimentele procesate au mari cantitati de zahar, sare si grasimi pe care tu nu ai control atunci cand le consumi si care iti pot aduce mari probleme pe termen lung, de la greutate pana la diverse afectiuni si boli. In plus, cand gatesti acasa, pentru tine si cei dragi, ai si ocazia sa mananci alaturi de ei, lucru care va poate suda ca familie, dar care are si beneficii speciale pentru ca, luand masa alaturi de ei, eviti sa mananci in timp ce te uiti la televizor sau citesti o carte sau te uiti pe facebook. Adica sa supra- mananci. 🙂

Asa ca vreau sa iti dau cateva recomandari care sa te ajute in acest demers extrem de curajos si greu de intalnit in vremurile acestea modern. 🙂

  1. Atunci cand gatesti acasa, ai ocazia sa implici toti membrii familiei, astfel incat pregatirea mesei sa fie un moment pe care il puteti impartasi, de care va puteti bucura impreuna si cand chiar va puteti distra.
  • Cand gatesti acasa, in masura in care toti ceilalti sunt de acord, puteti stabili un “calendar de gatit”, astfel incat sa faceti cu randul la gatit. In felul acesta, fiecare are ocazia de a-si exersa talentul culinar si nici nu intervine plictiseala.
  • Ai ocazia sa cauti diverse mese si retete in care poti folosi alimente ramase de la mesele precedente; de exemplu, poti cumpara un pui si il poti folosi la o supa, o mancare de mazare, un piure cu friptura, etc.
  • Incepe sa te gandesti la gatit ca la o modalitate placuta de a-ti petrece timpul, ca la un hobby, mai degraba decat ca la o corvoada; descopera-ti placerea de a invata ceva nou, de a crea, de a te juca.
  • Fa o diferenta intre gatitul acasa si gatitul de la restaurant; gatitul acasa poate insemna un piept de pui la cuptor sau niste spanac cu lamaie si ulei de masline sau legume congelate in tigaie cu un varf unt. Nu te panica si nu te stresa ca trebuie sa gatesti ceva foarte complicat pentru ca nu sta nimeni sa se gandeasca la cate stele Michelin meriti.
  • Gateste duminica pentru toata saptamana sau macar pentru cateva zile; revenind la ideea cu puiul, il poti cumpara, imparti pe bucati pe care le poti pune la congelat pentru fiecare masa pe care o vei avea: doua portii cu orez si broccoli, 2 portii cu mazare si couscous si gata meniul pe o saptamana! Si da, e ok sa mananci doua zile acelasi lucru, te asigur ca nu o sa te imbolnavesti din asta! J

Ideea este.. ca nu trebuie sa iti fie teama sa incepi sa gatesti sau sa pregatesti mesele acasa pentru ca vei avea beneficii majore pe termen lung si te vei bucura de o stare de sanatate optima. Si asta pentru ca vei avea cel mai mare control asupra a ce pui in farfurie. Iar ce vei pune in farfurie…tine strict de placerea, alegerea si dorinta ta…si cateva reguli de bun simt in selectia si combinarea alimentelor.

Pofta buna!

Sharing is caring!

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *