Sharing is caring!

3 FACTORI CARE NE POT SABOTA ANTRENAMENTELE

De foarte multe ori, credem ca stim ce facem si ca facem pasii corecti pentru a avea cele mai bune rezultate la antrenament. Si, este foarte posibil sa ai un antrenament relativ ok, dar sa nu obtii rezultatele maxime pentru ca nu ai luat in calcul alti factori care ar putea incetini sau chiar bloca progresul tau.

De aceea, sunt cativa factori la care sa fim atenti:

SOMNUL

Da, poate fi unul din factorii care ne pot sabota antrenamentele, atunci cand facem eforturi supraomenesti sa ne tinem de plan, desi suntem constienti de starea de epuizare care ne-a cuprins. Si da, stiu prea bine ce vorbesc: e o linie subtire acolo, intre a fi usor obosita si doar cuprinsa de comoditate (#lene #lipsadechef) si a resimti o oboseala cronica si care efectiv te blocheaza concret, caz in care indicat este sa treci peste antrenamentul respectiv. Stiu ca sunt multe voci care spun ca trebuie sa detii controlul asupra mintii tale, dar, in acelasi timp, cred este important sa ascultam si de corpul nostru si sa il lasam sa se odihneasca atunci cand are nevoie.

HIDRATAREA

Apa, sau mai bine zis, lipsa ei ne afecteaza mai mult sau mai putin in toate activitatile zilnice. Pe langa starea de oboseala, putem resimti dureri de cap, chiar si de spate sau chiar senzatii de foame sau pofte de dulce, care ar putea fi combatute cu o hidratare optima. Doar ca noi uitam, de multe ori, uitam sa bem apa. De aceea, este important sa facem din asta o actiune voluntara, constienta, chiar si planificata. Cei 2l de apa recomandati sunt mai usor de asimilat pentru unele persoane, iar pentru celelalte exista diverse tips & tricks sau aplicatii care sa ne aduca aminte sa ne hidratam.

ALIMENTATIA

Da, este unul din factorii importanti care ne pot sabota antrenamentele. Daca vrem sa taiem din stratul de grasime, recomandat este sa ne antrenam pe stomacul gol, pentru ca atunci energia se consuma din grasime. Minusul este ca, cel mai probabil, nu vom avea suficienta energie pentru antrenamente mai solicitante, pentru care carbohidratii fac minuni. Daca, insa, alegem sa mancam, indicat este sa lasam minim 3 ore inainte de antrenament, pentru ca organismul sa poata face digestia si apoi sa sustina exercitiile fizice. Iar daca esti totusi fana a antrenamentelor matinale, poti incerca o felie de toast cu miere inainte de antrenament, suficienta cat sa iti taie foamea si sa iti dea putina energie, dar exact cat trebuie pentru ca organismul tau sa compenseze, in timpul antrenamentului, apeland la rezervele de grasime deja prezente.

Asa ca…

atentie si informare in prealabil, si Start la antrenamente! Cum unde? Acasa, bineinteles! Cu TonusApp!

Sharing is caring!

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *