Sharing is caring!

Stiu ca multe dintre voi, mai ales daca sunteti la inceput de calatorie, se focuseaza pe partea inferioara a corpului atunci cand se antreneaza, adica pe fesieri si picioare.

Si eu am fost asa, in primii ani, focusul meu era mai mult pe picioare, nicidecum pe abdomen sau, Doamne fereste, brate, umeri, din astea.. Chiar si dupa ce am inceput sa ma documentez si chiar si dupa ce mi-am luat certificarea de antrenor personal, lucram cu precadere zona inferioara. Ok, am mers pe exercitii care, uneori, implicau si bratele sau trunchiul, insa ele nu au ajuns sa constituie focusul meu.

Ei bine, am regandit cumva strategia si asta este, poate, odata ce am inaintat in varsta. Am testat mai mult si am inceput sa imi privesc corpul altfel si sa il inteleg altfel. Ei bine, da, la fel cum ne dorim armonie in multe alte aspecte ale vietii, si cand e vorba de corp si transformarea lui, lucrurile stau la fel. Peste tot e nevoie de echilibru. Deci, daca esti una din fetele care spun “sunt fata, chiar nu imi pasa de partea de sus, pe mine ma intereseaza sa am picioare frumoase si fund bombat”, atunci e bine sa citesti mai jos.

Asa ca trec aici 3 motive pentru care poti incepe sa acorzi atentie si partii superioare a trunchiului, si ma refer aici la brate, umeri, spate si da,  prea “maritul” abdomen . 🙂 NB. Ma raportez in articol la antrenamentele pentru femei si la un nivel de antrenament incepator sau intermediar, nu la un nivel avansat, cu antrenamente pe grupe musculare specifice, etc.

  1. Cand iti antrenezi si partea de sus a corpului, capeti echilibru, corpul se dezvolta armonios si frumos. Bratele devin tonifiate, umerii devin mai puternici, spatele se indreapta si capata prestanta, privirea se inalta si intreaga ta postura si atitudine se schimba in bine. Cu siguranta, vei fi mai atragatoare daca iti lucrezi intregul corp.
  2. In al doilea rand, eviti supraantrenamentul pe zona inferioara, nerespectand perioadele necesare de descarcare (mai ales daca te antrenezi des intr-o saptamana). Daca te antrenezi, sa zicem, de 4-5 ori pe saptamana si lucrezi exclusiv picioarele si fesierii, muschii vor fi foarte solicitati, nu vor avea timp pentru recuperare, vei ajunge la febra musculara sau chiar durere. In plus, poti pune prea mare tensiune pe ligamente si incheieturi si poti ajunge la accidente in timpul antrenamentelor, de vreme ce corpul nu a avut timp sa isi revina . Sa nu uitam, pauzele dintre antrenamente au si ele rolul lor.
  3. Daca vrei sa obtii picioare tonifiate si un posterior atractiv, ai nevoie sa iti dezvolti musculatura si in partea superioara, macar pentru a putea efectua corect anumite exercitii, pentru o postura corecta. Antrenamentele de fitness (cu greutati sau alt tip de antrenament) sunt menite sa devina un stil de viata, deci pe termen lung, si nu o presiune punctuala de a dezvolta sau defini efectiv o anumita parte a corpului.

Acum, minim doua antrenamente de picioare pe saptamana nu au omorat pe nimeni, eventual lunea si joia, sa zicem. Adauga un antrenament pentru partea de sus si, daca vrei, o zi de full body  pentru un nivel intermediar, vezi ce functioneaza pentru tine si decide, informat si asumat. 🙂

Eu am inceput sa acord o mai mare importanta antrenamentelor upper body & core si chiar ma bucur sa vad usoare imbunatatiri, mai ales pe brate. Am admirat mereu bratele definite (nu excesiv) si acum chiar sunt mandra de progresele zilnice. Antreneaza-te pentru tine, fa comparatii cu forma la care erai inainte si unde ai ajuns acum (nu cu alte persoane) si focuseaza-te pe progres, nu pe perfectiune. Asa vei fi mereu motivata sa continui si nu te vei opri din drum, la prima cadere sau dezamagire. Continua sa antrenezi partea inferioara, dar nu uita ca, atunci cand cazi, instinctiv te sprijini pe brate, asa ca..hip hip hooray pentru brate puternice!

Pentru un antrenament complet, iti recomand programul Start.

Sharing is caring!

Add your comment or reply. Your email address will not be published. Required fields are marked *